16 lipca 2017

Słownik SEO

Trudno jest Ci zrozumieć swojego specjalistę od SEO, firmę seo bądź agencję reklamową? Po otrzymanych raportach i wiadomościach wychodzisz z założenia, że mówią do ciebie w niezrozumiałym języku? Poznaj podstawowy Słownik SEO, a już niedługo w pełni ich zrozumiesz.

Popularne terminy i pojęcia w Słowniku SEO:

Atrybut Nofollow i Dofollow

Oznaczenia informujące roboty wyszukiwarek internetowych, jak Google, jak powinny zachować się z linkiem na naszej witrynie. Nofollow podkreśla, że robot nie musi odwiedzać takiej strony, natomiast atrybut Dofollow nakazuje im odwiedzić stronę, do której został zamieszczony link

Audyt seo

Dokładny raport na temat wybranej strony internetowej polegający na wyznaczeniu jej błędów, jak i działań zmierzających ku poprawy jej widoczności w wyszukiwarce internetowej Google.

Ban

Dotkliwa kara nałożona przez Google na stronę www

Google Bot

Robot wyszukiwarek internetowych, dbający o stałą ocenę strony internetowej

Domena

Nazwa strony www czyli jej adres w sieci, np. mojadomena.pl.

Duplicate Content

Kopiowanie treści z innych stron www, bez wiedzy i zgody autora.

Słowa kluczowe

Hasła, na które chcemy pozycjonować stronę www w wyszukiwarce Google.

Filtr

Kolejna kara nakładana przez Google na stronę, która łamie aktualne zasady pozycjonowania.

Google Search Console

Narzędzie od Google pozwalające na monitoring strony www.

Indeksacja strony

Dodawanie strony do bazy wyszukiwarki za pomocą botów i aktualizacji informacji o stronie.

Link przychodzące

Odnośnik w postaci tekstu bądź grafiki, który przenosi użytkownika na wybraną stronę bądź podstronę.

Linki wychodzące

Odnośniki na naszej stronie www prowadzące do innych stron internetowych.

Long Tail SEO

Dłuższe frazy kluczowe cechujące się mniejszą konkurencyjnością i prostszym pozycjonowaniem.

Mapa strony

Plik ukazujący podstrony witryny www dostepny dla robotów Google.

Meta description

Opis strony www wyświetlany przez wyszukiwarkę Google, dostępny dla użytkowników.

Metatagi

Poszczególne znaczniki zwracający uwagę na tematykę strony www. Najważniejsze z nich to: tytuł strony (tittle), opis treści strony (description).

Meta keywords

Słowa kluczowe, znacznik dawniej stosowany na stronach www, aby wyszukiwarki miały pojęcie, na jakie słowa i frazy kluczowe jest pozycjonowana strona internetowa.

Przekierowanie

Zmiana lokalizacji strony www widoczna dla Google i użytkowników.

Pozycjonowanie strony www

Wszelkie działania mające na celu poprawę pozycji strony www w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa i frazy kluczowe. Najczęściej obejmuje: content marketing, optymalizację seo, link building i reklamę w social media.

SERP

Strona ukazująca wyniki wyszukiwania po wpisaniu słów kluczowych.

SEO

Termin w języku angielskim oznacza Search Engine Optimization, w naszym języku to Optymalizacja strony pod względem wyszukiwarek internetowych. Opiera się więc na działaniach zmierzających ku dostosowaniu strony, w celu poprawienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najczęściej SEO obejmuje poprawę: treści i kodu strony, grafiki, metadanych.

Spam

Nielegalne wysyłanie wiadomości mailowych, bez zgodnych właścicieli adresów email. Działanie to jest karane przez Google, więc negatywnie wpływa na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania.

Strona mobilna

Strona internetowa poprawnie wyświetlająca się na urządzeniach mobilnych.

Strona responsywna

Projekt strony, który jest w stanie dopasować się do wielkości każdego ekranu urządzenia.

Użyteczność strony www

Czytelność i prostota obsługi strony dla użytkowników.

Wyniki organiczne

Wyniki wyszukiwania w Google bez reklam.

White hat seo

Legalne pozycjonowanie stron www, które jest pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki internetowe. Stanowi przeciwieństwo działań black hat seo, który polega na jak najszybszej poprawie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych, łamiąc przy tym pewne zasady SEO i Google.

Social media

Profile społecznościowe, które również przyczyniają się do pozycjonowania strony www i utrzymywania dobrych relacji z internautami, czyli potencjalnymi klientami bądź czytelnikami.

słownik seo

Rozwój pozycjonowania stron internetowych ma bardzo duży wpływ na ciągły rozwój słownika SEO. Bądź z nim na bieżąco.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do naszego newslettera!


Zamów darmową wycenę