Jak napisać dobry opis produktu do sklepu internetowego.

Skuteczny opis produktu bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Dodatkowo jest on pozytywnie odbierany przez wyszukiwarkę internetową Google, co oznacza, że wpływa na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Co więc należy uczynić, aby wykonać atrakcyjne opisy produktów dla Klienta, a zarazem zgodne z aktualnymi zasadami SEO? Prześledźmy to krok po kroku.

skuteczny opis produktów do sklepu internetowego

1. Nazwa produktu

Na podstawie nazwy informujemy klienta, jaki produkt mógłby uzyskać. Należy unikać zbyt długi i skomplikowanych nazw produktów. O wiele lepiej są odbierane krótkie nazwy produktów, w których nie stosuje się niepotrzebnych informacji technicznych.

2. Opis produktu

Klienci oczekują prostego języka, więc opis produktu powinien przedstawiać atrakcyjne zdjęcia, cenę, najważniejsze zalety, a zarazem proste informacje techniczne. Najlepiej, jeśli opis produktu jest dostosowany do grupy docelowej naszego asortymentu. Przez cały czas należy tworzyć opisy ukazując, jak dana cecha produktu zapewnia korzyści bądź jakie problemy rozwiązuje. Dzięki temu klientom będzie o wiele łatwiej zdecydować się na ich zakup.

W większości sklepów internetowych mamy sposobność pisania opisów produktów z wykorzystaniem edytora HTML, co sprzyja formatowaniu tekstu. Dzięki temu udaje się dopasować rozmiar i kolor czcionek, pogrubienie, pochylenie, zdjęcia, infografiki, filmy i wiele więcej. To sprawia, że udaje się stworzyć przyjazne i atrakcyjne dla Klienta opisy produktów.

3. Dokładne i zrozumiałe

Tekst skierowany do klienta powinien być zrozumiały od samego początku do końca. W tym celu należy przygotowywać czytelny i konkretny opis. Gdy do każdego podejdziemy bardzo poważnie i będą one zachęcające już dla nas, to o wiele łatwiej będzie nam nawiązać dobre relacje z internautami.

Po utworzeniu opisu produktu warto się z nim dokładnie zapoznać, pokazać naszym krewnym, bliskim, przyjaciołom i znajomym. Również ich opinie mogą nam dokładnie pokazać, jak powinniśmy ulepszyć taki opis, aby zapewniał o wiele lepsze wyniki sprzedażowe.

Czym cechuje się dobry opis produktu?

– 100% unikalności

– długość minimum 500 znaków

– nie posiada zbyt dużej ilości słów kluczowych

– czytelne i proste formatowanie

– dopasowanie wysokiej jakości zdjęć

Zastosowanie się już do tych kilku technik sprawi, opisy produktów w Twoim sklepie internetowym przyniosą o wiele większe korzyści. Zastosuj się do nich jak najszybciej, a efekty będą zadowalające.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do naszego newslettera!


Zamów darmową wycenę