Czym są linki sponsorowane i jak je wykorzystać do pozycjonowania stron?

Google to od wielu lat najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która pozwala nam w błyskawiczny sposób wyszukać interesujące nas informacje. Mniej popularne wyszukiwarki to yahoo, bing czy altavista. Algorytmy Google są regularnie ulepszane i dzięki temu ta wyszukiwarka jest coraz bardziej precyzyjna. Dzięki temu nie wyświetla nam niebezpiecznych linków, które mogą zawierać spam bądź wirusy. Skoro takie możliwości zapewnia nam ta wyszukiwarka, to jaki jest w ogóle jest sens jej istnienia. Na czym zarabiają właściciele Google? Właśnie tutaj zauważymy, jak duże znaczenie odgrywają linki sponsorowane inaczej kampanie AdWords. Przyjrzyjmy się im bliżej.

linki sponsorowane

Definicja linków sponsorowanych

Popularność tej wyszukiwarki przyczyniła się do powstawania nowoczesnej platformy reklamowej pod tytułem AdWords. Pozwala ona reklamodawcom na zamieszczenie ich stron www na samej górze wyników wyszukiwarki internetowej, na wybrane słowa kluczowe. Korzystając z wyszukiwarki Google, wpisujemy do niej pewne hasła, a następnie otrzymujemy 10 wyników wyszukiwania. AdWords dba o to, aby płatne wyniki pojawiły się na samej górze bądź po prawej stronie.

 

Oznaczone są słowem reklama bądź kolorową ramką. Na tej podstawie internauci zdają sobie sprawę, że takie propozycje to opłacone linki sponsorowane. Co warto zauważyć, taka reklama najczęściej odpowiada szukanej zawartości. Z takich form marketingu najczęściej korzystają sklepy internetowe, jak i firmy, w celu skutecznej promocji swoich produktów i usług.

 

Kampania reklamowa Google AdWords

Koszt kampanii reklamowej Google AdWords jest przede wszystkim uzależniony od popularności słów kluczowych, jak i konkurencji na rynku. Na tej podstawie Google jest w stanie zaproponować odpowiednie ceny za każde słowo kluczowe, aby dzięki temu nasza reklama pojawiła się na pierwszej stronie wyszukiwania.

 

Płacimy za kliknięcia internautów w nasze linki sponsorowane, a nie za ich wyświetlanie. W dalszej kolejności my odpowiadamy za wygląd naszej strony, jej aktualizację, jak i jakość produktów i usług, które na niej prezentujemy. Aby więc klienci wracali ponownie na naszą stronę, to wystarczy tylko zadbać o dalszy rozwój naszej oferty i samej strony.

 

Konkurencja

Zadaniem Google jest przesyłanie optymalnych stawek za wybrane słowa kluczowe. O cenie decyduje pora dnia, roku, jak i wiele innych czynników. Dbamy wiec o skuteczność kampanii reklamowej, jeśli regularnie monitorujemy naszą konkurencję, zachowania internautów oraz aktualne trendy na rynku.

 

Strategia reklamowa może mieć różne oblicza. Na przykład dbamy o ograniczenie kosztów, dbają o uzyskanie jak najniższej, optymalnej ceny za pojedyncze kliknięcie w link sponsorowany. Możemy również zdecydować się na agresywną kampanię, która polega na zwiększeniu kosztów, aby nasze linki sponsorowane pojawiały się na pierwszym miejscu, powyższej ofert naszej konkurencji.

kampanie adwords

Linki sponsorowane w Google AdWords – Zalety

Kampania linków sponsorowanych pozwala na dotarcie do internautów w dość szybkim czasie. Dodatkowo, nie inwestujemy w ciemno, lecz zawsze płacimy za konkretne efekty, czyli za wejścia internautów na naszą stronę. AdWords umożliwia nam swobodne zarządzanie kampanią reklamową, poprzez ustalanie limitu dziennego, tygodniowego czy miesięcznego. Linki sponsorowane sprawiają, że reklama pojawia się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu jest łatwo zauważalna i cechuje się wysoką skutecznością. Raporty i specjalne narzędzia dostarczone przez Google umożliwiają jeszcze ustalenie, które słowa kluczowe cieszą się wysoką popularnością.

 

Linki sponsorowane to świetne rozwiązanie zarówno dla początkujących i zaawansowanych stron internetowych, które chcą cieszyć się coraz większa popularnością.

 

Wybierz się profesjonalne szkolenie Google Adwords SeoFach.pl

Nasza firma specjalizuje się w Tworzeniu kampanii reklamowych od wielu lat. Zdobyliśmy bogate doświadczenie, które pozwala nam podzielić się z innymi cenną wiedzą i praktycznymi rozwiązaniami, które pozwolą również wam ulepszyć i zarządzać każdą kampanią reklamową w Google AdWords.

 

Szkolenie Google Adwords SeoFach wyjaśni Wam:

– jak tworzy się skuteczne reklamy AdWords i nagłówki linków sponsorowanych

– jak przebiega integracja z Google Analytics

– jak wybiera się najlepsze słowa kluczowe

– wiele innych zagadnień

Precyzyjne i skuteczne kampanie Adwords

 

Nasza oferta skierowana jest dla:

– webmasterów

– osób chcących powiększyć swoje kwalifikacje zawodowe

– firm i agencji SEO/SEM

 

Specjalnie dla Was szkolenia grupowe bądź indywidualne. Zapraszamy!

11 komentarzy “Czym są linki sponsorowane i jak je wykorzystać do pozycjonowania stron?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do naszego newslettera!


Zamów darmową wycenę